Ske ma dääns?

5/30/2014 09:57:00 fm jojo 0 Comments

Oj, härinne har det visst varit tyst ett par dagar. Jobblivet är väl den största anledningen. Jag har sedan vi sist hördes kört terminens sista fasta klass på gymmet, så nu måste jag alltså själv disciplinera mig för att få till träning av olika slag. Jag har också börjat att omorganisera mitt hem, efter att ha fått en del nya möbler i form av min systers som ska bo hos mig i sommar. Hmm, hur blev svenskan där egentligen? Det är alltså min syster som ska bo hos mig, men i och för sig, möblerna också...

Men det mest otippade jag har gjort den här veckan var att gå på styrdans! Säkert femton år sedan, och jag fick förvarna mina danskavaljerer att jag var lite ringrostig. Det är ju lite skillnad att dansa med killar som vet vad de sysslar med, i jämförelse med de i årskurs åtta och nio som jag försöker styra runt på idrottslektionerna... Och det var riktigt skoj! Jag var tvungen att få mig en liten push av en vän för att bjuda upp till första dansen, men sen dansade jag för allt vad tyget höll!

Bra motionsform det här med dans, det känns i vaderna idag. Det är så roligt att göra saker på sommaren, och jag har en massa grejor jag vill hinna med. En sommarlista dyker nog upp vad det lider. Och som en vän påpekade, att det kanske inte var så mycket att jag ville göra saker som att jag nu har tid att göra dem när jag inte har åtaganden på gymmet på kvällarna ett tag framöver...

Fotboll ikväll någon?

0 kommentarer: