Gammal kärlek rostar aldrig

1/07/2014 11:39:00 em jojo 1 Comments



Jag avslutade min gymnastikkarriär för sisådär en 10 år sedan när jag flyttade hem från Stockholm, gjorde en liten comeback 2009, men har sen mest ägnat mig åt en massa andra träningsformer och blivit gymbrutta på köpet. Men... Gammal kärlek rostar aldrig, och nu när vi har fått kanske den bästa gymnastikhallen i hela Skandinavien så är det klart att jag måste testa igen. Helt underbart! Och en hel del skills sitter kvar (i huvudet iallafall, gumpen har visst blivit lite tyngre).

Jag har lovat mig själv att om nu kroppen håller, så ska jag börja lugnt och se det just som träning, snarare än att se det som den tävlingsidrott det en gång var för mig. Jag älskar ju träningsformen, och är det nånting som är crossfit så är det gymnastik, det är en sak som är säker. Idag avslutade vi med gymnastikintervaller. Snabba volter, och springa i skumgummi bland annat. Så även om jag inte kommer att tävla (man ska i och för sig aldrig säga aldrig) så finns det ju hela tiden mål man kan sätta upp. Som att göra volterna snyggare, högre och snabbare.

Huruvida jag kommer att ta mig upp ur sängen imorgon bitti förtäljer inte historien...

1 kommentar: