Kriterium

8/07/2013 10:46:00 em jojo 0 Comments

Det tog mig hela dan att komma ihåg vad dagens inledning i Tour of Jamtland kallades. Kutym, karott, karusell, katalog, you name it. Kriterium är dock det rätta namnet, och innebär att cyklisterna cyklar på en kort rundbana (i det här fallet 2 km) i en timme och tre varv. Jag trodde det skulle bli görtråkigt och att alla bara skulle mysåka i den där timmen, för att sedan spurta under de sista tre varven. Men det blev åka av på en gång och en hel del varvningar (vilket innebar att de fick kliva av banan).

Som vanligt så roddades det med staketplock både innan och efter loppet och jag stod i min vanliga korsning. I den sedvanligt för stora reflexvästen. Det här året kom cyklisterna från andra hållet, och till största del tillsammans, vilket gjorde mitt vaktande väldigt mycket enklare. Glad för det. Jag är också glad att jag är feberfri, men halsontet är kvar och jag blev rätt fort trött, så jag fick ta en lite tidigare kväll idag med. Imorgon bitti packar jag övernattningsväskan och sen väntar en plocka-in-skyltar-roadtrip på ett par dagar som kommer ta mig till Vemdalen, Åre och Trondheim. Och hotellfrukostar!

0 kommentarer: