See you later alligator

7/28/2013 11:55:00 fm jojo 0 Comments



Jag gör nog en stranddag till idag. Gäller att passa på som det heter. Sov till halv elva, vilket måste vara ett rekord de senaste fem åren! Men så kom jag ju inte i säng förrän halv fyra heller, efter att ha avslutat hela festiviteterna med att titta på Alice Cooper till två. Rolig gubbe det där.

Jag önskar att jag var sugen på att träna, äta massa mat som är bra för kroppen, hitta på massa spännande äventyr, komma på några tydliga mål och så vidare. Men jag är inte det. Jag är bara sugen på att slappa, dricka kaffe och käka bullar. Och flyta på en krokodil i sjön... 

Jag både vet och känner att kroppen inte är på topp av sådan kost och den nästan obefintliga träningsmängden, men jag vet också att suget att träna, fylla på med mat som gör gott och lusten att hitta på något roligt säkert dyker upp framåt höstkanten. 

Så länge så fortsätter jag väl att träna om andan faller på, och så tar jag och klär min för tillfället något mer fluffiga kropp i bikini och njuter av dagen. För lite extra fluff är ingen orsak att gömma sig i vassen. Kaffet och bullen är med till stranden, kanske stoppar ner en nektarin i strandväskan också. Om jag helt plötsligt råkar bli sugen på något nyttigt.

Har du också sommardippar eller är det kanske extra fart på dig under sommardagarna?

0 kommentarer: