I'll have to save the world another day

1/29/2013 11:46:00 fm jojo 3 Comments


Läs inte vidare om du tycker det är läskigt med blodsnack. Så mamma, du kan sluta läsa nu.

Det här gick ju inte så bra. Idag fick de inte till det på blodgivningen. Jag fyllde snabbt den lilla provburken, men sedan stannade det av. Nålen måste ha hoppat ut ur ådran eller nåt, och trots att de grottade runt nålen lite ville det sig inte. Då jag inte hade blivit av med så mycket blod så undrade de om de fick testa vänsterarmen istället. 

Jag är inte den som är den så det var bara att köra. Men vänster visade sig vara än svårare, och de ville inte sticka om mig alltför många gånger så jag fick till slut gå därifrån med oförrättat ärende. Med några blåmärken i armvecken. Det känns ju lite trist då det gått så geschwint de förra gångerna. Men, men, det kanske handlar om dagsformen i sådana här sammanhang med. 

Personalen var jättegulliga och proffsiga trots att de inte lyckades idag och de skrattade åt mig när jag erbjöd mig att lämna tillbaka min lilla blodgivargåva. Ger du blod förresten?

3 kommentarer:

  1. Jag borde ge blod...men jag kommer mig som aldrig för! Jag är antagligen en av få sjuksköterskor som inte en vet vilken blodgrupp jag har haha!

    SvaraRadera
  2. Men mamma, du skulle ju inte läsa...

    Jamän, då är ju du ett spännande samtalsämne josefine. Gissa min blodgrupp liksom, kan ni ju köra i rastrummet :)

    SvaraRadera