Återigen?

8/28/2012 06:23:00 fm jojo 1 Comments

Maj 2012. Still got it.

God morgon! Jag vill träna gymnastik igen. Alltså, det är det crossfittaste (det där blev inte ett bra ord) jag ägnat mig åt och den mest allsidiga träning som man kan utföra. Jo, så är det. Sen får andra tycka vad de vill, men det är allmänt känt (så säger folk när de inte orkar leta upp relevant forskning) att gymnastik är en väldigt bra grund att ha med sig oavsett vad man väljer senare i livet. Kolla in det här liksom. Släng in lite löpning på det så är du en komplett atlet. (Note till er småbarnsföräldrar; sätt era barn i en gymnastikgrupp. Om de vill. Och ni vill. Jag försöker undvika att propsa på i min blogg. Fast skulle jag propsa på något så skulle det vara detta). 

Ehum, tillbaka till tråden då. Undrar om jag ska kika upp hos mitt gamla gympagäng. Som för övrigt mest lär bestå av en massa nya, unga, fräscha gymnaster. Inte så många tanter som jag om jag gissar rätt. Jag kommer att ha klasser under en del av träningstiderna, men en gång i veckan skulle det kunna gå, bara för att bibehålla (läs hitta tillbaka) styrkan och smidigheten som gymnastikträning ger bara av farten. Och så saknar jag ju känslan av att tillhöra ett lag, att ha en tränare. Hmm, tål att tänkas på. Nu ska jag sluta skriva en massa parenteser.

Vad vill du göra igen?

1 kommentar: