Över bron

7/03/2012 02:13:00 em jojo 4 Comments

Ni cyklar väl inte utan hjälm?
Det är vackert här i Jämtland. Idag cyklade jag utan större brådska längs fina stigar och vägar. Lite mer motion än vardagsvarianten, men lite mindre motion än träning. Ungefär så.

Luktade på hundkex och syren. Hann njuta av utsikter. Såg kossor och mötte ett rådjur. Och en stor fågel av något slag. Kikar man noga på bilden ser man en bro. Den cyklade jag över någon timme och en halv tidigare. En tur på fyra mil och minsann, anar jag inte en liten cykelbränna på armen...

4 kommentarer:

  1. Härligt!
    Jag vill också vara i jämtland och cykla i sommar. Varför har jag inte tio veckor med semester.:)

    SvaraRadera
  2. Ja, hade man haft obegränsat med semester (och pengar) så skulle man kunna göra huuur mycket som helst. Kom vetja! :)

    SvaraRadera
  3. Ser jätte fint ut! Klart att jag har hjälm när jag cyklar! Det måste man ha, tycker jag.

    SvaraRadera
  4. jag köpte faktiskt en hjälm i veckan.. bara cyklat till jobbet innan och de e bara en bit (dumt att inte ha hjälp ändå men de är iaf min ursäkt).. men nu har tänkt ta mig ut och cykla som motionsform och då tar ja hjälm på :P

    SvaraRadera