Stelovich

6/26/2012 08:03:00 em jojo 0 Comments


Se till att få in åtminstone ett rörelsepass i veckan nu under sommaren! En uppmaning till mig själv men kanske också till er andra där ute. Jag var verkligen inte mitt smidigaste jag under kvällens BodyBalance... Nackdelen med instruktörssemester. Jag måste själv ta mig för för att träna styrka och smidighet.

Nya balance-passet frestar på mina axlar ganska ordentligt, men jag tror det är en bra blandning mellan rörlighet och styrka, så förhoppningsvis kan min trötta vänsteraxel få en rätt bra balans ändå. För en herrans massa år sedan krockade jag med en annan cyklist (båda skulle vara snälla och väja), och hade det inte varit för att jag var så pass stark i axlarna tack vare att jag var aktiv gymnast då hade det med all säkerhet blivit en luxation. 

Nu kom jag undan med en sträckning/stukning av något slag, men jag vet att jag var för dålig på att rehabba den och med jämna mellanrum blir den rätt trött och stel. I jämförelse med en "vanlig Svensson" jag ju rätt rörlig ändå, men jag tycker inte om att det är skillnad mellan höger och vänster axel. 

0 kommentarer: