Upp och ner

5/07/2012 02:58:00 em jojo 2 Comments


Alltså, de där sista två (av åtta) vändorna uppför backen var riktigt jobbiga. Som tur var hade jag draghjälp. Av ett gäng elever som också matade på uppför segbacken. Vi har tema kondition på idrotten just nu och eleverna får testa några olika sorters konditionsträning. Idag backintervaller. 

Jag försöker att så ofta som möjligt vara med på "jobbiga" lektioner, för att visa att jag förstår att det kan vara tufft ibland. Att jag inte bara jäklas med dem. (Eller jäklas kanske jag gör ibland, men då får jag ju smaka på det själv också. Som idag. Jag var riktigt slut när vi var klara)... 

Att det dessutom innebär att jag är färdigtränad för den här dagen vid halv elva på förmiddagen, under arbetstid, är ju ett stort plus i kanten.

2 kommentarer:

  1. backintervaller, hatkärlek! Härligt att ha en lärare som springer med, det är nog inte de flesta elever så bortskämda med! :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med en lärare som verkligen "engagerar" sig .. Backintervaller är inte att leka med .. men så effektiva!
    =)

    SvaraRadera