Söndagsbestyr

6/12/2011 08:59:00 em jojo 1 Comments


Att tvätta i åsktungt, tryckande väder var ta mig tusan inge roligt det. Men gjort. Pluggade pumpkoreografi samtidigt, men till slut stod jag inte ut inomhus längre utan var tvungen att ta mig ut på en liten promenad. Med musiken till pumpen i lurarna så tog jag mig en sväng. Att jag tog en kortare promenad kanske inte är så intressant att veta egentligen, men det hände en knasig grej. Jag brukar inte gå den här rundan, det var nog första gången någonsin, och då, mitt på en miniskogsbilväg hittar jag en mobil. Inte var den död heller och någon hade ringt till den under de senaste tio minuterna. Jag ringde upp det numret och denna person lokaliserar ägaren, som blev en glad och tacksam kille. Dagens goda gärning.

Träningsblogg var det ja. Det blev både bikram-pump och bikram-balance ikväll. Hot. Jag teamade med fina AC på pumpen och vi svettades så att vikterna till slut flöt omkring... Mitt under rygglåten börjar jag däremot kallsvettas och frysa, så jag tog ett snabbt beslut att gå runt i salen och peta lite på deltagarna en stund. Det gick över fort och sen gick det bra. Kände mig dock inte så stark i värmen, så några nya max blev det inte. Sjöblöt bytte jag sen linne till balance-passet. Vilket var torrt i cirka två minuter. Jag hade tänkt att gå på klassen som deltagare, men det slutade med att jag skuggade Katten istället. Det är ju alltid bra att ha någon med sig på podiet som kan visa de alternativ som finns. Jag var tvärtrött redan vid uppvärmningen och trodde att jag skulle dö under benstyrkan, men jag överlevde även den här gången. Knappt.

1 kommentar: