Det är ju som vackert ändå

1/27/2017 08:43:00 em jojo 0 Comments

Hej! Jag har verkligen inte haft någonting vettigt att skriva, så därför har jag bara struntat i det. Inte har jag läst särskilt många bloggar nu på ett tag heller. Så kan det vara. Och är okej. Jag har ju för övrigt ingen ambition att göra något framåtsträvande med den här bloggen ändå för tillfället, men visst är det roligare med en blogg med inlägg förstås...

En del med olusten att skriva har nog med att göra att den här vintern är kass. Jag vet, det är inte konstruktivt att gnälla, men jag vill ju göra utegrejer! Som sånt en ska göra på vintern. Skida, frilufsa, åka skridskor (och då inte bara halka omkring på glashala vägar och isiga gröna gräsmattor).. Mitt jobb som idrottslärare är inte heller särskilt lätt när det är såhär heller. Svårt med vettiga utomhusaktiviteter just nu.

Gnäll, jag vet, och det är ju egentligen bara att ta sig i kragen och hitta alternativ som fungerar. Jag har åtminstone investerat i ett par dubbdäck till min cykel i år, så för första gången någonsin så vintercyklar jag. Inte för att jag precis ligger i (de isiga) kurvorna, men bra grej ändå!

Och i skymningsljuset, som har varit helt fantastiskt de senaste dagarna, döljer ju åtminstone en del av tråkigheten med snöbristen och allt det gråa och grusiga på marken. Så, nu blir det alltså till att peppa upp sig lite!

0 kommentarer: