Skärmreducering

10/01/2016 06:05:00 em jojo 0 Comments



Någon helt skärmfri oktober, som jag hade i fjol, blir det inte i år. Jag har bland annat plugg att göra efter arbetstid, och lite annat som ändå kräver en del tid framför datorn. Och precis som förra året så måste jag ju göra mitt jobb, så under dagarna går det inte helt att koppla bort datorn. Att bli nådd på telefon och sms hör ju lite till vardagen. 

Men jag siktar iallafall mot att kraftigt reducera slösurf, slentrian-tv, aktivitet på sociala medier och annat som faktiskt stjäl mer tid än det ger. Välja bort. Välja annat. Låta telefonen ligga på byrån i hallen. Sådana saker.

Jag har böcker att läsa, stickningar att sticka, rum att tapetsera, svampar att plocka, människor att umgås med, löv att titta på, träningspass att genomföra och så vidare. Och fjolårets oktober gav mig många fler timmars sömn än andra månader, att stänga av skärmarna hade bonuseffekten att det inte kändes för tidigt att lägga sig vid typ halv nio.

Några inlägg kanske dyker upp, om jag har något med substans att blogga om. För att på nåt sätt hålla liv i bloggen. Men det blir rätt sporadiskt. Har förberett några inlägg också. Som det här, det skrev jag igår...

0 kommentarer: