You had it coming

9/06/2016 01:03:00 fm jojo 0 Comments

 

En vecka i fjällen = skriva på universitetsuppgifter på första delen av den nattliga tågresan. Framförhållning brukar jag visst kalla det för mina elever... 

Det är för övrigt inte det lättaste att ta sig så pass långt söderöver nuförtiden. De ack så praktiska nattågen som gick direkt från Östersund till Stockholm (och sen lätt vidare än längre söderut) har bytts ut mot en tretimmarsväntan i Sundsvall mitt i natten, innan nattåget från Luleå snart plockar upp mig. 01.42... (Protestera gärna, det finns typ massor av Facebookgrupper för det).

Resan ska iallafall till slut ta mig till Linköping för en vecka av textilplugg. Dags för första inneveckan på min utbildning till slöjd. Jag tror på massor av nya intryck, en hel del stickande och en ny stad att utforska. Mig veterligen har jag aldrig strosat i Linköping, bara åkt förbi/igenom.Så har ni några to do's när jag ändå är där, berätta! 

Någon träning hinner jag nog inte med denna gång, men det sista jag gjorde innan jag hoppade på tåget (eller okej, jag hann faktiskt duscha), var att köra min måndagspump. Helt fullbokat idag, det är alltid roligt! Så den rörelsen får jag leva lite på i veckan, tillsammans med promenaderna till och från die Uni.

Och nu har jag lyckats slå ihjäl ytterligare 10 minuter genom att skriva ett nattligt inlägg här i Sundsvall. Så nu är det bara 40 minuter kvar innan jag äntligen får krypa ner i SJ-lakanen! Godnatt!

0 kommentarer: