Mitt bästa tips mot småätande

8/09/2016 05:58:00 em jojo 1 Comments

Är du någorlunda som jag så hamnar du ibland i småätande, speciellt under ledighet. Det fikas, tas en kopp kaffe till med något extra till, äts ingen ordentlig lunch eller middag och så blir det någon knäckemacka till på kvällen istället osv.

Inte optimalt för en hälsosam livsstil, för oftast är det ju inte bara ett äpple som småäts. Inte av mig iallafall. Men, nu skulle jag vilja presentera mitt bästa tips för att undvika att plocka kakor... Håll i er.

Lösningen stavas mönsterstickning! Det är helt omöjligt att snacksa med fem strumpstickor och två garnnystan i handen! Jag vaknade tidigt, satte mig för att sticka, bara några varv. Två timmar senare kom jag på att jag inte ätit någon frukost, och gjorde en god yoghurt- och melonfrulle. Sedan en kopp kaffe, men den hann definitivt bli kall, för jag stickade vidare och vips hade det gått ytterligare två timmar. Hade jag inte haft andra planer för eftermiddagen och var tvungen att lämna lägenheten hade jag säkert glömt bort att äta något mer. Nu blev det en god sallad när jag kom hem.

Och så ska jag ta det där kaffet nu. Men sen sticka vidare. Det är så roligt att ha lärt sig något nytt, så ja, kanske har jag blivit lite besatt... Skyller soffsittandet idag på att jag faktiskt tog mig iväg på en BodyPump igår och har en annalkande träningsvärk.

Vad har du för grej som gör att du glömmer tid och rum?

1 kommentar:

  1. Att läsa. Eller att sätta sig och börja greja med bloggen/bloggdesign. Kan "vakna" upp igen flera timmar senare och tänka: "OJ, har det gått såå lång tid?!" Haha! :-)

    SvaraRadera