Jobbskryt

8/30/2016 10:20:00 em jojo 0 Comments

Just nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli torr, jag håller nämligen på att packa om. För inte nog med att jag har varit till fjälls i vackra Vålådalen de här första dagarna av veckan, jag ska iväg igen imorgon! Då väntar Helags. Utöver att jag får göra en av de saker som jag älskar allra mest, alltså vara ute och frilufsa, får jag göra det med så många härliga kids! Det är oerhört värdefullt relationsskapande det här vi har för oss på min skola.

Och jag hoppas de någon gång förstår hur duktiga de är. De ca 75 sjuorna som vi var ute och vandrade med är redan nu värsta proffsen på att slå upp tält och laga mat på stormkök (eller trangia snarare. Spelar ingen roll vilket märke det egentligen är, här i Jämtland heter stormkök Trangia)... Visst, det finns de som inte riktigt har vett att klä sig efter väder, vi får tjata ett par extra gånger på att ta reda på skräp och det pratas lite väl länge i en del tält, men det är sådana saker som hör till när man är nästan-tonåring.

Nu måste jag ta den där duschen som jag borde ha tagit för några timmar sen, sen plocka upp tvätten och "repacka" ryggsäcken. En natt i min egen säng, och sen två nya nätter i tält. Ni kan få hålla tummarna för att vi slipper det utlovade åskovädret imorgon kväll... Men ett pedagogiskt regn runt 22 (så de kryper in i tälten) kan vi tänka oss.

0 kommentarer: