Ett hej och sista semesterveckan

8/08/2016 10:32:00 fm jojo 0 Comments

Hittar ni renarna? De, liksom jag, tog sig en strandpromenad sista dagen på Storerikvollen. Eller, ja, det var nog inte renarnas sista dag. Men min. Så efter tio dagar i Norge med både rejält med jobb men också en hel del tid för återhämtning åkte jag tillbaka till Svedala igen. Det har varit dåligt med uppdateringar på bloggen, men å andra sidan så har jag varit dålig på att läsa andra bloggar med, så det kanske jämnar ut sig. Sugen på att skriva igen är jag iallafall, även om jag inte har så mycket tränings- och hälsorelaterat att komma med just för tillfället.

Men nu har jag som sagt varit hemma ett par dagar, och det har varit full rulle sedan dess, med bland annat ett härligt bröllop som stark kontrast till lugnet på volln. Idag går jag in på min sista semestervecka, och börjar den med tvätt, städ och rensning av garderob. Fick feeling. Om veckan blir en fantastiskt vacker och solig vecka, ja då tänker jag bara ligga på playan och läsa och filosofera , men annars så tänker jag mig att jag ska komma igång med lite rutiner och få lite ordning och reda på vardagslivet igen. Träna nåt vore ju lägligt. Och kanske plocka bär.

Tittar en på väderleksrapporterna så borde det kunna bli bra nog ordning och reda här hemma, och oavsett så ska jag njuta av veckan och ladda upp inför höstterminen. Men först av allt, ta upp tvätten.

0 kommentarer: