Tisdagskvällarna

5/05/2015 10:26:00 em jojo 0 Comments

Under våren har jag gått på kurs på tisdagskvällarna. Tokspurtat från mitt Sh'bam-pass för att glida in en sisådär 5 minuter för sent varje gång. Ikväll skrev jag det teoretiska provet. Hade det inte gått bra hade jag inte fått beviset ovan... (Men vad är det med fotoautomater som gör att man ser ut som en rånmördare på alla foton)?

Ja, jag tänker alltså ta jägarexamen. Hade någon sagt det till mig för tio år sedan hade jag nog bara skrattat. Jag har ju varit vegetarian sedan tonåren. Testade på att vara vegan ett litet tag. Men jag har de senaste åren också funderat mycket på hur det vi äter påverkar vår miljö. (Jag har skrivit mer om det i det här inlägget).

Idag kallar jag mig för vilterian. Jag äter fisk och viltkött. Och det rent logiska steget i att försöka äta än mer närproducerat skulle väl vara att själv skaffa mig maten till bordet. Nu vet jag inte om jag kommer att börja jaga bara för att jag tar en jägarexamen, det är många ställningstaganden att göra, men en riktigt bra kunskap att ha i bagaget är det definitivt.

Jag får säkert skäl att återkomma när det är dags att ge sig ut på skjutbanan. Där hjälper det inte med läshuvud...

0 kommentarer: