Fixat biffen!

5/14/2014 07:57:00 em jojo 0 Comments

Jag kommer aldrig att driva en matblogg, eftersom jag är lite för dålig på att prioritera matlagning. Men när jag väl lyckas med att fixa biffen så är det ju toppen att skriva om det här, så jag liksom har receptet tillhands. Idag bjöd jag mig själv på blomkåls- och cashewnötsbiffar. Inspirationen att använda cashewnötterna i biffarna fick jag av Annie, som alltid slänger ihop en massa spännande rätter.

Eftersom jag faktiskt höll lite koll på vad jag slängde ned i mixern så slår jag rent av till med ett recept! Ett fjärdedels, näst intill ledset, blomkålshuvud. En näve cashewnötter. Ett ägg. Liten dusk fiberhusk eller liknande och så kryddor efter behag. Jag hade lantbuljong, chili, vitlök och peppar i mina biffar. De höll ihop jättebra i stekpannan, vilket brukar vara mitt största aber.

Gött!

0 kommentarer: