In i dimman

9/12/2013 09:48:00 em jojo 0 Comments



Det var inte t-shirthöst i morse, snarare mössa- och vantarhöst. Men vacker så det förslog när dimman som låg tjock på sina ställen lättade lite. Jag fångade några elever på bild som letade efter kontroller. Det kan tyckas konstigt med en asfaltsväg mitt i skogen, men det är rullskidbanan som går runt där vi har vår orientering. Jag kan inte ärligt säga att det var full fart i skogen på eleverna, men däremot såg jag en hel del hårt tränande rullskidåkare.

Dimman lättade efter lunch, och dagens andra klass fick ett väldigt fint höstväder att orientera i. Jag passade på att njuta av massor av frisk luft under dagen, innan eftermiddagens pappersjobb och kvällens dubbelpass i källaren på gymmet. Dubbeln inleddes som vanligt med Sh'bam, idag med inslag av internationell touch. Två tjejer från Tyskland var med, så jag fick minsann hitta på en massa historier på engelska. Der var riktigt roligt! Balance-klassen som följde efteråt var välbehövlig efter gårdagens löprunda, men oj, vad det är dags för ny koreografi nu!

0 kommentarer: