Sommarlista

6/28/2013 07:47:00 fm jojo 2 Comments

Sommarben. En miljard blåmärken.
Fast de syns inte på bilden ser jag nu...

Just den här listan handlar inte om mina planer för den här sommaren, den är rätt planlös. Fast jag borde kanske knåpa ihop nånting iallafall, så jag inte missar någonting viktigt/roligt/spännande/äventyrligt/mysigt i sommar. Men det får isåfall bli en annan dag. För den här listan har jag lånat hos Mammaspring, och det är inte den lilla listan. En utredning kallade hon den, och det stämmer ju rätt väl in. Listor är roliga (oftast, när det inte är tråkiga to do's såklart). Skriv du med vetja!

  1. Hur gammal är du? 34 år
  2. Hur gammal känner du dig? Ibland som 12, ibland 67, men oftast runt trettiostrecket tror jag.
  3. Vad har du gjort i dag? Klivit up, tagit upp min nya dammsugare ur kartongen, kollat helgens väder. 
  4. Vilken film såg du senast? The Hobbit. På vinbio hos bästa grannarna med projektor och allt. Vinbio är ett grymt koncept, speciellt när det bara är en trappuppgång hem...
  5. Vem ringde du senast? Schwess.
  6. Är du besatt av någonting? Kan jag inte påstå. Men jag gillar skor.
  7. Är du rädd för blod? Noop, men det har ju gått sådär de senaste gångerna jag tänkt att dela med mig.
  8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Soffan, i ett rätt nystädat hem, som fortfarande luktar bullbak.
  9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet (fram tills nu)? Thorbjörn Fälldin, Olof Palme, Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt.
  10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej. Men sen var jag tvungen att kolla att jag hade fått rätt ordning på dem. Det hade jag, även om Carl Bildt ska in mellan Ingvar och Ingvar..
  11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Vardag eller träning? Två helt olika. Jag gillar grått. Och massor av färg. Vilket som hör till vilken garderob får ni gissa...
  12. När vaknade du i dag? 6.49.
  13. Vilken är din favorithögtid? Påsken. Varför? Kolla här. Eller härEller kanske här.
  14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? New York. Fast det känns inte så somrigt förstås.
  15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? En ytterst knottig tältplats på gränsen mellan Sverige och Norge. Fantastiskt vackert, men jag fick gömma mig i tältet hela kvällen för att inte bli uppäten.
  16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag vill resa, handarbeta, pyssla, baka, fixa… Precis som Mammaspring faktiskt.
  17. Vad lyssnar du på just nu? Morgonvädret på tv.
  18. Har du någon gång brutit ett ben? Inget brutet, peppar, peppar, men en spricka i handleden. Jag är kort, (och var ännu kortare i tolvårsåldern), tröjan låg på översta hyllan i garderoben, jag ställde mig på en snurrstol. You do the math.
  19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Ägg, spenat, snabbkaffe, ägg, och ägg.
  20. Vem är din favoritkändis? Kan inte välja mellan alla mina idrottsfavoriter, så det får bli en skådis. Jonathan Rhys Meyers är het.
  21. Vad är du på för humör just nu? Rastlös.
  22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Afrika (fast bara norra), Asien (både Asien-Asien och Mellanöstern). Tänker mig alla världsdelar innan jag lämnar in.
  23. Snarkar du? Kan hända när jag är förkyld. Och oddsen är mot mig med tanke på mina föräldrar...
  24. Vilka yrken har du provat på? Om man ska strunta i att räkna upp alla små minisommarjobb, som typ cirkusartist på museum och driva café så är det brevbärare, löpskoförsäljare på Löplabbet och Gå- och Löpkliniken, receptionist på gym och så verkar jag prova på det där med lärare ett bra tag.
  25. Hur går du helst klädd? I ullunderställ. Om det är vinter förstås.
  26. Vilket stjärntecken är du född i? Väduren
  27. Vilket är ditt favoritgodis? Jag gillar surt och choklad. Dock inte sur choklad.
  28. Vad sa du senast? Troligtvis "Vi hörs". Har inte pratat med någon idag än.
  29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Idrott och textilslöjd. Geografi var jag också bra på.
  30. Vad har du på dig just nu? Nattsärken, a.k.a linne och trosor.

2 kommentarer:

  1. Kul att läsa din lista också! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Härlig lista :) Kul att lär känna dig :)

    SvaraRadera