Svart på vitt

2/01/2013 07:08:00 fm jojo 2 Comments


Okej, februari är här. Årets kortaste månad. Och precis som ifjol så är det dags för träna-varje dag! Det är roligt med utmaningar, och jag har också uppmanat mina kollegor på skolan att hitta en utmaning. Det kan handla om att äta en morot varje dag, 20 minuters frisk luft om dagen, le mot elaka tanten vid busshållsplatsen every single day osv. 

Jag tycker att några på jobbet kom på fina utmaningar till dem själva. Ringa en vän varje dag (inte samma vän då), äta frukost varje dag, plankan. Men roligast var nog hon som ska äta en semla varje dag. Kan bli jobbigt framåt den 26:e, 27:e... 

Som sagt. Min egen utmaning är att träna, minst 30 minuter varje dag. Jag har några på gymmet som också hänger på på denna. Det är ingen jättestor skillnad mot hur mina vardagar ser ut ändå, men att göra en grej av det och verkligen göra det varje dag är kul tycker jag. Jag ska samtidigt försöka få in en del andra goda vanor också nu när jag ändå håller på. 

Så som en del av uppladdningen för detta bad jag C på gymmet att väga mig igår. För att ha någonting att utgå från och jämföra med efter en månad eller så. På en såndär halvproffsig våg som berättar lite annat än bara vikten. Visst vore det häftigt att få göra en bodpod-mätning som Milla precis har gjort, men det här får duga det med, det är ju ändå förändringen som är det viktiga. 

Jag väger mig extremt sällan, byxlinningar och speglar berättar rätt bra hur jag ligger till och jag blev inte så förvånad över resultatet. Vikten var ungefär som jag hade väntat mig och fettprocenten lite högre än jag hade önskat. Precis som byxlinningen har berättat. 

Så utifrån min utmaning, gårdagens mätning och mitt spontana chins-test (räknar till 3, om jag nu fick hakan över på den sista) som jag gjorde efter mina klasser igår kommer här målen för februari:

  • Träna varje dag
  • Minska i fettprocent
  • Klara 5 chins


Få men konkreta mål. Vad säger du? Hänger du med på en utmaningsmånad? Välj din egen och bara kör! Berätta gärna i en kommentar vad du tänker göra isåfall. 28 dagar kvar! 

2 kommentarer:

  1. Okej då - plankan varje dag och öka tiden med 1!sek varje gång.
    Oj nu har jag skrivit det så nu har jag lite "press" på mig ;)
    Sätter igång bums.....

    Trevlig helg o ha de bra på konventet.

    SvaraRadera
  2. Min arbetskompis Jane är en sådan där CrossFit människa och de har utmaningar lite då och då. I februari är det att göra 100 squats varannan dag, och 40 burpees de andra dagarna. Jane har nu utmanat mig att köra detsamma, så nu blir det väl till att göra lite benböj framför tv:n ikväll...

    SvaraRadera