Lusseburgare

12/13/2012 09:24:00 em jojo 2 Comments


Jag är lyckligt lottad som jobbar i skolan och får uppleva diverse mysiga traditioner. Som ett stort, fint luciatåg till exempel. Eleverna var jätteduktiga. Om en vecka är det lärarnas tur att showa, på julavslutningen. Traditionsenligt hemligt tills ridån går upp. 

Jag höll luciatemat även på mitt pass ikväll. Vit och röd outfit och en röd rosett i håret dagen till ära. Men pepparkakorna jag tänkte bjuda på glömde jag på jobbet. Det är betygstider, så så mycket annat verkar inte få plats i huvudet... 

Betygstider brukar också betyda en hel del sena kvällar på jobbet, så även i dag. Ett tips är dock att inte besöka Sibylla och äta en vegburgare med tillbehör en halvtimme innan din BodyPump-klass. Om du inte gillar att idissla det vill säga... Jag var faktiskt tvungen att plocka av mig stången en gång under utfallslåten för att det inte skulle gå illa. Lesson learnt.

2 kommentarer:

  1. ...glittret, herreje - glömde du de??

    SvaraRadera
  2. Oj då, nej det lät kanske inte helt bra... ;-)

    SvaraRadera