Syns du?

11/05/2012 05:54:00 em jojo 0 Comments

Upplyst. Eller upp- och nerlyst kanske...

Jag sprang om en person idag (storheten ligger kanske inte att jag sprang om en person, utan att jag faktiskt sprang över huvud taget)... Männskan i fråga hade inte en enda reflex på sig, och svarta löpkläder. Finns det någon gång man får kalla någon pucko är det är det i ett sådant sammanhang. Nu gjorde jag inte det utan erbjöd personen i fråga min reflex jag hade runt vristen, men det tackades nej. Hade jag varit mindre trött och vi inte sprungit på en gångväg vid tillfället hade jag nog insisterat. 

En liten reflex är ju inte tillräckligt i novembermörkret, men bättre än ingen alls. Själv är jag livrädd för att inte synas, så reflexer på kläderna, en väst och en snap-on på vristen var förhoppningsvis tillräckligt. Jag klarade mig från att bli överkörd iallafall. På gång- och cykelvägen...

0 kommentarer: